The best: Висшата мода в Париж

08 юли 2019 09:30   3866 прочита


Седмица на модата в Париж. Точно пет думи, които могат да разтуптят сърцето на всеки зависим от модата. А когато към тях добавим и „висша мода“, то нещата добиват съвсем различен облик.

Защо?

Ами защото висшата мода е crème de la crème на индустрията, създаден от най-добрите дизайнери и световни модни къщи, които като че се надпреварват да демонстрират изключително майсторство, забележителна креативност и много, много фантазия... с няколко супермодела по подиума, разбира се.

В този дух събрахме за вас най-доброто, което видяхме на седмица на висшата мода в Париж, защото всяка дама го заслужава!

Drama mama! Изобилие от пера, пелерини, обем, фантазия и блясък описват цялостното излъчване на колекцията висша мода за есен-зима 2019 на Givenchy. Цветната палитра на това пиршество за сетивата най-лесно може да бъде обобщена с три нюанса – зелена мента, лавандула и любимото черно. Балните рокли са със създаден ефект на движение от метален блясък, а цялостното вдъхновение за колекцията е изнасяне на висшата мода на едно съвсем различно, почти нереално ниво.

Виржини Виар пое Chanel след кончината на Карл Лагерфелд и дебютира своята първа couture колекция за модната къща. И гледайки визиите, една мисъл се прокрадва – всички пътища водят към Коко! Ревюто почете любовта на Кайзер Карл към книгите и се състоя на фона на стотици книги в библиотека. Туид, дълги сака, рокли-костюм, обувки с панделки и разбира се, много перли. И във всичко прозираше почеркът на Карл Лагерфелд, докато не застъпи частта, в която се вижда Виржини Виар – в обемните и овални горни части, комбинирани с минирокли. Ефирен шифон, блясък и много, много къдри. Защото е наистина забележително да видиш в едно белезите на творчеството на Кайзер Карл, Коко Шанел и тяхното продължение с модернизиране.

Стане ли въпрос за висша мода, задължително се появява лицето на Джамбатиста Вали. Италианският моден дизайнер като че винаги може още и още повече от това, което сме виждали до момента. Той отново се придържа към своето вдъхновение от флорални мотиви и огромен, почти космически обем. Класическото ДНК на дизайнера се състои в умението да създава от жените истински принцеси и материализирането на разцъфване на цвете по женското тяло чрез тюл и много, много дръзка цветна палитра. Тази година нестандартен подход е изборът за жива изложба върху модния подиум вместо класическо ревю. Разбира се, между манекените се разходиха едни от любимите лица на дизайнера, минавайки измежду истинската презентация на модния подиум.

„Are clothes modern?“ – този въпрос задават от Dior, вдъхновени от цитата на Бернард Рудофски от изложбата му през 1944 година. Цялостната презентация на Мария Грация Кюри се съсредоточава върху класическата малка черна рокля, но модернизирана с многобройни апликации от пера, тюл и блестящи инкрустации.

Когато на първи ред са Гуинет Полтроу, Наоми Кембъл и Селин Дион, не може да не се запиташ сам, но наум: „Аз ли съм най-желаният дизайнер?“.

Неминуемо Пиер Паоло Пичоли е на върха на своята кариера и очевидно не планира да слиза скоро. Колекцията му висша мода за Valentino показва една друга гледна точка – че това не е само въпрос на майсторство и умения (които той със сигурност има в изобилие), а е цялостна идеология.

„Единственият начин да съживя висшата мода днес е да подчертая различните женски идентичности и култури“, споделя той. И това описва огромното разнообразие от визии в колекцията му. Забележителна ръчна изработка, феерия от цветове и форми, апликации и огромни панделки... и Джиджи Хадид, разбира се. /tialoto.bg


Още за: Париж   фантазия   подиум   Още от: Мода

Принтирай статия
0 коментара


Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар




Въведете кода от картинката