Новата колекция на Dior: Бродерии и коприна с дъх на Индия
Творческият директор на Dior Мария Грация Чиури е един от най-неортодоксалните дизайнери, творящи в наши дни. Тя е една от малкото жени, ръководещи голяма модна марка, но също така, сезон след сезон, предефинира концепцията за сътрудничество - процес на изграждане на взаимоотношения и начин за споделяне на сцената.
Нейното дългосрочно партньорство с ателието Chanayka в Мумбай е може би най-добрият пример за това как се случва това. Тя познава директора на ателието, Каришма Суали, от десетилетия – срещнали се за първи път, когато Чиури е работила като дизайнер във Fendi и Valentino, когато потърсила помощта на Суали за изящни бродерии. От няколко години Dior подкрепя училището за занаяти Chanakya, което учи жените на ръчно бродиране, като им дава възможност да печелят собствени доходи и да издържат семействата си или самите себе си. А през пролетта на 2020 Dior постави на преден план училището като сътрудник – предоставяйки на студентите невероятна възможност. Истината е, че модната индустрия използва индийски ателиета от години, но рядко обсъжда това, предпочитайки да поддържа мит за европейското майсторство.
Миналата седмица Чиури направи най-смелата си стъпка досега, организирайки шоуто си за есен/зима 2023 в Мумбай, като „творчески диалог“ между Dior и Chanayka. Сред арт инсталация, създадена от Chanakya и нейното училище за занаяти, Чиури показа една от колекциите си с най-много бродерии до момента, богата на коприна и тонове на бижута.
Чиури също така подчерта, че отношенията на Dior с Индия датират от много преди тя да е главен дизайнер на бранда. Марк Бохан, който беше арт директор на Dior от 1960 до 1989, пътува до Мумбай и Делхи в началото на 60-те години.
iWoman.bg
Нарушението, на която и да е точка от горните правила ще се смята за основание коментарът да бъде скрит. При системно нарушаване на правилата достъпът на потребителя ще бъде органичен.