Best of the best: Ню Йорк - Столица на модата и подиум на живота
Времето в модния свят се измерва по малко по-различен от общоприетите начини или иначе казано – преди и след Световните модни седмици. Още след края на едните, вече започваме да мислим за тези, които се задават след няколко месеца. Разбираемо е – така очакваните четири поредни седмици водят със себе си началото на цял един нов моден сезон и издават какво ще бъде актуално през него. По традиция първата модна столица е Ню Йорк и макар този път седмицата на модата там да бе по-кратка от обикновено, беше все така вълнуваща, цветна, различна и изненадваща. Какво се случи в модния свят и Голямата ябълка, в периода между 6 и 11 ви разказваме в следващите редове…
Един джаз и един Ралф Лорън, моля!
През предстоящия есенно-зимен сезон музиката и модата ще звучат в една тоналност. Така ни обеща Ралф Лорън с новата си колекция, която е вдъхновена от бляскавия живот в Ню Йорк през 20-те и 30-те години на миналия век. Да, почти столетие назад във времето ни заведоха моделите на Лорън и леещия се джаз в импровизирания нощен клуб Ralph’s Club. Водеща сила в колекцията бе емблематичният смокинг, който видяхме в какви ли не интерпретации. Нима някой може да си представи смокинг без папийонка? В никакъв случай! Следващото почетно място дизайнера бе дал именно на папийонките. Черните папийонки! Класика. „Къде са роклите?”- ще се запитате. Там бяха – изискани, дълги, с разкошни кройки и още по-разкошни материи. А колкото до цветовете – те с малки изключения бяха монохромни. Черно, бяло, сиво и няколко щипки блясък танцуваха артистично в ритъма на джаза!
Казват, че който носи смокинг е винаги навреме! Е, вероятно е вярно, защото Ралф Лорън и неговата колекция дойдоха тъкмо навреме. Имахме нужда от блясък… и от кадифе, и от джаз!
Томи, Зендая и партито, наречено „Живот“
Ревютата на Томи Хилфигер по традиция винаги са очаквани с особено вълнение, този път обаче вълнението бе умножено по две, защото Томи не беше сам, ами за втори път си партнираше със… Зендая Колман. Скоро сформираното модно дуо бе избрало да покани своите гости на парти, превръщайки представянето на новата колекция не просто в поредното събитие, ами в незабравимо преживяване. Домакин бе легендарният Театър Аполо в Харлем – място, което в миналото е било дом на водевилни изпълнители и има особено специално значение за афро-американската общност. Подобно на всяко парти, особено пък и обявено като ретро, и тук имаше много музика – хитовете от 70-те и 80-те години, съвършено се допълваха от изпълнения на живо, танци по и около подиума и виртуозен саксофонист. Що се отнася до самата колекция, Хилфигер и Зендая бяха продължили да черпят вдъхновение от модата в края на 70-те години на миналия век. Разбира се, имаше и съществена разлика с представената през март колекция – там, където през пролетта всичко бе окъпано в блясък и вечерен стил, сега везната се бе наклонила към значително по-светлата част на деня и далеч по приложимите в ежедневието тоалети. Колекцията есен-зима 2019 бе един напълно нов прочит на иконичния стил от миналото и по всичко личеше, че Хилфигер е плувал в свои води при създаването й, защото точно с тези десетилетия е повече от добре започнат. Все пак модната му кариера започва именно през 1971 година. Видяхме много кадифе, вълна, кожа и като цяло платове, напълно съобразени със сезона. Колкото до кройките – костюмите бяха модернизирани, миди полите пък възхвалявани, а полка точките – идеализирани… и всичко до последния детайл бе съвършено! Присъщо е за Хилфигер! Явно и за Зендая!
Настоящият креативен директор на небезизвестната модна къща Carolina Herrera е… Уес Гордън. Едва ли, някой ще се изненада от това, че модна империя с женско име, в момента се ръководи от мъж. В модните среди е повече от често срещано явление. Главният въпрос до скоро обаче бе – ще се справи ли Гордън с управлението и по-важното – ще преобрази ли модната къща? Представянето на колекция пролет-лято 2020 (трета подред на Уес Гордън за модната къща), даде отговор на всички подобни въпроси и той бе… еднозначен. Уес Гордън остава верен на наследството и архивите на марката и успешно успява да балансира своята почерк с така разпознаваемия маниер на Herrera. В новата колекция видяхме няколко интерпретации на обемната бяла риза, която е така иконична за бранда, както и много макси поли, които като цяло властват в модните среди в последно време. Водещата роля в колекцията пък бе заслужено дадена на флоралните мотиви. В мащабни, дори направо гигантски размери! Видяхме цветя разположени удобно върху всичко – от дългите до земята рокля и техните далеч по-къси, но все така кокетни еквиваленти, през ризите, та чак до полите. Цветя имаше навсякъде! А там където ги нямаше пък имаше точки в не по-малки размери и още карета и райета, които балансираха всичко по начин, особено присъщ за нещо с етикет Carolina Herrera.Пролет в пролетта и една Herrera
О, Оскар! О, да!
Търсенето на вдъхновение е отвело креативните директори на Oscar de la Renta – Лаура Ким и Фернандо Гарсия на поредно пътешествие. Този път посоката е била Доминиканската република – там, откъдето са корените на самия Оскар де ла Рента и където кипи латиноамериканската кръв. Виждайки реализираната колекция трябва да признаем, че определено не само посоката е била вярна, ами и са имали попътен вятър в платната, тъй като всеки един от тоалетите навява асоциации за горещата дестинация. Цветовете са живи, истински, неподправени – има ги пясъчните нюанси, има я топлината на оранжевите залези, има го магичното синьо на океана. И всичко това е съвършено разположено главно върху рокли, различаващи се коронено по дължини, силуети и кройки, но и имащи една и съща задача – да ни заведат на приказно пътешествие, ръководено от изяществото и елегантността. Нямаме какво друго да кажем на/за тази колекция освен… Да! Да, влюбени сме във всеки детайл!
Том Форд – танцуващият с Ню Йорк
Пролетта на 2020, според Том Форд ще се ръководи от правилото „Less is more“. Дизайнерът бе превърнал Голямата ябълка в муза за своята нова колекция, като в основа на всичко това стоеше стилът на нюйоркчанките. Удобен, категоричен и леко предизвикателен стил. Граничещ с неповторимост, дори! Воден от идеята, че ключов елемент за постигане на добра визия е максимално опростения спортно-елегантен стил, Том Форд бе създал дълги ярки поли, костюми с кожени и сатенени сака, удобни гащеризони и интересни (явно завръщащи се) панталони с широки крачоли. Смелост – може би е подходяща дума, която да опише новата му колекция. Смелост, от която всички имаме нужда, особено щом стане дума за мода!
Човекът – празник – Марк Джейкъбс
Шоуто на Марк Джейкъбс по традиция закрива Седмицата на модата в Ню Йорк и е едно от най-очакваните събития, защото Джейкъбс е признат за най-добрият разказвач на истории в целия Ню Йорк, та даже и в целия (моден) свят. И този път, разбира се, той не разочарова почитателите си – имаше разнообразие от феноменални хрумки, различни гледни точки, смели интерпретации на понятието мода. Изобщо, това беше една пищна и впечатляваща колекция, в която Маестро Джейкъбс бе позволил въображението, цветовете и изкуството да се реят волно по подиума. И някъде там, между целия празник почитащ живота, радостта, равенството, оптимизма, мечтите и бъдещето (на модата), прозвуча и едно посвещение от дизайнера – „ревюто е за всичките ми приятели, с които никога повече няма да успея да се видя”. Датата бе такава… символична. Денят е 10 септември, годината 2001, мястото – Ню Йорк. Марк Джейкъбс празнува афтърпартито след шоуто си, в заведение с изглед към Кулите. Няколко часа по-късно дизайнерът губи своя приятел Дейвид Ривърс в атентата. 11 септември, Ню Йорк… 18 години по-късно, Марк Джейкъбс направи своето ревю почти по същото време и… неговото шоу, надскочи границите на модния свят, давайки възможност на всеки сам да си зададе най-важните въпроси и да им намери отговорите.
Това се случи през последната седмица в Ню Йорк. Беше шумно, беше цветно, беше различно, беше неповторимо. Имаше много въпроси и още толкова отговори, имаше много контрасти и много монохромност, имаше много бъдеще и място за много спомени… Всъщност всяка модна седмица много напомня на живота – не знаем какво ни очаква на ревюто, не знаем какво ще видим, дали ще се разочароваме, дали ще се развълнуваме от щастие, но въпреки неизвестността очакваме всичко това с нетърпение. Казваме довжидане на Ню Йорк! Беше както винаги прекрасен и ще се видим с него през следващата пролет. Сега е време на сцената (на живота) да се качи следващата модна столица… Лондон! /fashioninside.bg
Нарушението, на която и да е точка от горните правила ще се смята за основание коментарът да бъде скрит. При системно нарушаване на правилата достъпът на потребителя ще бъде органичен.